Εγγραφείτε στο Newsletter!!
 
ΑΡΘΡA  >> Παιδί & Παιδική Διατροφή >> Τα πάντα για την παιδική διατροφή

Ακόμα και στα παιδιά που τρώνε  πρωινό, φαίνεται ότι μειώνεται η απόδοση τους προς το μεσημέρι. Ο  λόγος για την μειωμένη απόδοση είναι η μείωση των επιπέδων γλυκόζης στο αίμα. Το παιδί πρέπει να προσλαμβάνει τροφή περίπου κάθε 4 περίπου ώρες  για να διατηρήσει τα επίπεδα της γλυκόζης τόσο υψηλά, ώστε να τροφοδοτείται ικανοποιητικά ο εγκέφαλος και το νευρικό του  σύστημα. Επομένως, πολύ σημαντικό είναι να προσλαμβάνουν ένα σωστό κολατσιό στο σχολείο το οποίο πρέπει να  ετοιμάζεται από το σπίτι και όχι να αγοράζονται από τα σχολικά κυλικεία.
Η διατροφή στα κυλικεία δεν είναι κατάλληλη. Επίσημα στοιχεία του ΙΝΚΑ δείχνουν ότι οι μαθητές αγοράζουν σνακ ( γαριδάκια, πατατάκια  ) σε ποσοστό 49-56 %, προϊόντα με πολύ ζάχαρη σε ποσοστό 36-65 %, χυμούς μη φυσικούς με προσθήκη ζάχαρης  σε ποσοστό 53-57%. Γενικά, το 81 % των παιδιών προμηθεύεται για κολατσιό από το σχολείο τρόφιμα τα οποία συμβάλλουν σε μεγάλο ποσοστό στην αύξηση της παιδικής παχυσαρκίας και όλων των επακόλουθων της,  γιατί είναι πλούσια σε κορεσμένα και trans- λιπαρά, ζάχαρη και ενέργεια, ενώ είναι πτωχά σε όλα τα απαραίτητα θρεπτικά συστατικά. Έτσι, μια πολύ καλή λύση για κολατσιό στο σχολείο είναι:
1 τοστ με ζαμπόν, τυρί και φυτική μαργαρίνη και 1-2  φρούτα
1 κομμάτι κέικ φτιαγμένο με φυτικές μαργαρίνες  και  1-2 φρούτα.

Παράλληλα, θα πρέπει οι γονείς να διαμορφώσουν τις συνήθειες ολόκληρης της οικογένειας όσον αφορά την διατροφή. Όλη η οικογένεια πρέπει να μάθει να τρώει υγιεινά και να είναι σωματικά δραστήριά και όχι μόνο το παιδί
Οι σύγχρονές συστάσεις της Αμερικάνικής Παιδιατρικής Εταιρίας για τα παιδιά άνω των 2 ετών και για όλη την οικογένεια είναι:
1. Να υπολογίζονται οι θερμίδες με βάση την φυσική δραστηριότητα του παιδιού
2. Η ελάχιστη φυσική δραστηριότητα θα πρέπει να είναι 60 λεπτά ημερησίως.
3. Να υπάρχει υψηλή πρόσληψη σε φρούτα και λαχανικά και να περιορισμένη  σε έτοιμους χυμούς.
4. Να χρησιμοποιούνται φυτικά έλαια και φυτικές μαργαρίνες χαμηλές σε κορεσμένα και trans-λιπαρά         εναντί του βουτύρου και άλλων ζωικών λιπαρών
5. Να μειώνεται η πρόσληψη τροφών πλούσιων σε απλά σάκχαρα ( γλυκίσματα)
6. Να χρησιμοποιούνται γαλακτοκομικά χαμηλά σε λιπαρά
7. Να καταναλώνονται συχνά λιπαρά ψάρια
8. Να μειώνεται η πρόσληψη του αλατιού
Σοβαρή συνέπεια  της ελλιπούς άσκησης και της  λανθασμένης διατροφής στην υγεία ενός παιδιού αποτελεί η παχυσαρκία. Οι γονείς πρέπει να συνειδητοποιήσουν πως το παχύσαρκο παιδί δεν είναι γλυκό και χαριτωμένο, αλλά  υποψήφιός ασθενής. Είναι μύθος πως το παιδί θα αδυνατίσει όταν ψηλώσει ( η «κοιλιά θα γίνει ύψος» )
Τις τελευταίες δεκαετίες η παιδική παχυσαρκία αυξάνεται ραγδαία αγγίζοντας τις διαστάσεις τις επιδημίας. Η Ελλάδα, γεννέτηρα  και παραδοσιακή χώρα της μεσογειακής διατροφής, συναγωνίζεται σε ποσοστά παχύσαρκων παιδιών χώρες με « παράδοση»  στις λανθασμένες και καταστροφικές για τον άνθρωπο διατροφικές συνήθειες. Έρευνα που διεξήχθη σε σχολεία της ανατολικής Αττικής κατέδειξε πως το ποσοστό των υπέρβαρων και παχύσαρκων παιδιών συνεχώς αυξάνεται και φτάνει σήμερα το 40 %.
Νοσήματα που συνήθως εκδηλώνονται  στην ενήλικη ζωή ως συνέπεια της  παχυσαρκίας, η αρτηριακή υπέρταση, σακχαρώδης διαβήτης τύπου 2 ακόμα και διάφορες μορφές καρκίνου αρχίζουν από την παιδική ηλικία και συχνά θα μπορούσαν να είχαν προληφθεί αν από τα παιδικά χρόνια  είχε εφαρμοσθεί ένα σωστό και  υγιεινό διαιτολόγιο.

--------------------------------------------------------------------------------

Nutri - Care

Λ. Αλεξάνδρας 192β - Αμπελόκηποι

Λ. Ιασωνίδου 54β - Ελληνικό



Αρθρογράφος: Παπαδοπούλου Αναστασία, Κλινική Διαιτολόγος - Διατροφολόγος

Click here to open the popup

Μην ξαναχάσετε ποτέ τα νέα του Nutri-Care

Εγγραφείτε στο Newsletter μας

Συμπληρώστε το email σας στο παρακάτω πεδίο και επιλέξτε Subscribe
Υποβολή