Εγγραφείτε στο Newsletter!!
 
ΑΡΘΡA  >> Διατροφή >> Ενυδάτωση


img_4f2023a8cbd13.jpg

Το νερό και οι ηλεκτρολύτες αποτελούν βασικά συστατικά για την ανάπτυξη και διατήρηση της ζωής. Οι αλλαγές στο κλίμα και τον τρόπο ζωής οδηγούν και σε αλλαγές στις συνήθειες ως προς την κατανάλωση υγρών, με την ανάπτυξη νέων ειδών ποτών να κυριαρχούν στις προτιμήσεις των ανθρώπων. Είναι συνεπώς αναγκαίο να επανεξετασθεί ο ρόλος και η σημασία της σωστής ενυδάτωσης του οργανισμού για τη διαφύλαξη της υγείας. Στα πλαίσια αυτά, θα πρέπει να εκτιμηθεί σωστά η συμβολή ποτών με συγκεκριμένη περιεκτικότητα σε σάκχαρα και μεταλλικά άλατα στην ενίσχυση της ενυδάτωσης και την αντιμετώπιση ήπιων μορφών αφυδάτωσης.

ΓΕΝΙΚΕΣ ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ

1.    Συνιστάται η πρόσληψη περίπου 2 λίτρων νερού ημερησίως, συμπεριλαμβανομένης και της ποσότητας που περιέχεται στις τροφές (5 με 10 ποτήρια). Η ποσότητα αυτή θα πρέπει να καταναλώνεται ακόμα και όταν απουσιάζει το αίσθημα της δίψας. Σε ζεστά κλίματα, η ημερήσια πρόσληψη θα πρέπει να αυξάνεται ανάλογα.
2.    Η δίψα αποτελεί ένδειξη της έλλειψης υγρών, κάτι που είναι επιβλαβές για τον οργανισμό. Δεν είναι συνεπώς σωστό να περιμένει κάποιος να διψάσει για να πιει κάποιο υγρό.
3.    Ιδιαίτερη προσοχή χρειάζεται σε συνθήκες και καταστάσεις που ευνοούν την εμφάνιση αφυδάτωσης, όπως οι ασυνήθιστα υψηλές θερμοκρασίες, η χαμηλή υγρασία, ο πυρετός, η διάρροια, οι εμετοί κλπ. Θα πρέπει να αποφεύγεται η σωματική άσκηση κατά τις ζεστές ώρες της ημέρας, η υπερβολική έκθεση στον ήλιο και η χρησιμοποίηση υπερβολικά ζεστών ρούχων.
4.    Κάποια ενδεικτικά συμπτώματα αφυδάτωσης είναι η δίψα, η ξηρότητα της βλεννογόνου και του δέρματος, η μείωση στην ποσότητα των ούρων, η δυσκοιλιότητα και σε σοβαρότερες περιπτώσεις η ξαφνική απώλεια βάρους, η υπνηλία, η ημικρανία, η κόπωση και η έκκριση ούρων σκούρου χρώματος.
5.    Το νερό και τα άλλα ποτά είναι βασικοί παράγοντες στην επίτευξη του επιθυμητού επιπέδου ενυδάτωσης. Σε περιπτώσεις ήπιας αφυδάτωσης, ποτά πλούσια σε μεταλλικά άλατα και ιδιαίτερα νάτριο και σάκχαρα που απορροφώνται γρήγορα μπορούν να επιταχύνουν την αντιμετώπιση του προβλήματος.
6.    Τα αλκοολούχα ποτά δεν ενδείκνυνται για την αποφυγή της αφυδάτωσης, μπορούν μάλιστα υπό προϋποθέσεις να την προκαλέσουν.
7.    Εκτός από τα υγρά, υπάρχουν και τροφές με υψηλή περιεκτικότητα σε νερό, όπως φρούτα (καρπούζι, πεπόνι, φράουλες, πορτοκάλια) και λαχανικά (καρότα, τομάτες, κολοκύθια) που μπορούν να βοηθήσουν στην ενυδάτωση του οργανισμού.
8.    Βαριά γεύματα θα πρέπει να συνοδεύονται από αυξημένη πρόσληψη υγρών. Σε περίπτωση ειδικής δίαιτας, η πρόσληψη υγρών θα πρέπει να συζητείται με τον αρμόδιο ιατρό ή διαιτολόγο – διατροφολόγο.
9.    Το νερό δεν έχει θερμίδες και συνεπώς δε συμβάλλει στην αύξηση της λιπώδους μάζας, αν και επηρεάζει το βάρος που χάνεται από την αφυδάτωση και ξανακερδίζεται μέσω της ενυδάτωσης.
10.    Η τακτική χρήση συγκεκριμένων φαρμάκων (πχ διουρητικά) μπορεί να επηρεάσει την ενυδάτωση του οργανισμού. Στις περιπτώσεις αυτές είναι απαραίτητη η συμβουλή του θεράποντος ιατρού.
11.    Η εναλλαγή στα είδη των υγρών και η ποικιλία γεύσεων μπορεί να κάνει ευκολότερη και πιο ευχάριστη την πρόσληψη της απαιτούμενης ημερήσιας ποσότητας προκειμένου να επιτευχθεί η σωστή ενυδάτωση του οργανισμού.

--------------------------------------------------------------------------------

Nutri - Care

Λ. Αλεξάνδρας 192β - Αμπελόκηποι

Λ. Ιασωνίδου 54β - Ελληνικό



Αρθρογράφος: Παπαδοπούλου Αναστασία, Κλινική Διαιτολόγος - Διατροφολόγος

Click here to open the popup

Μην ξαναχάσετε ποτέ τα νέα του Nutri-Care

Εγγραφείτε στο Newsletter μας

Συμπληρώστε το email σας στο παρακάτω πεδίο και επιλέξτε Subscribe
Υποβολή