Εγγραφείτε στο Newsletter!!
 
ΑΡΘΡA  >> Άσκηση & Γυμναστική >> Pilates: μια ολοκληρωμένη μέθοδος εκγύμνασης


img_54cb4dbeea6ad.jpg

Η μέθοδος Pilates αναπτύχθηκε πριν από περίπου 90 χρόνια από τον Πολωνό Joseph Pilates και σήμερα αποτελεί μία από τις πιο διαδεδομένες μορφές άσκησης του δυτικού κόσμου. Η μέθοδος ονομάζεται και contrology (τέχνη του ελέγχου), καθώς βασική της αρχή είναι ο έλεγχος και η σταθερότητα του κέντρου του σώματος, της κοιλιάς δηλαδή, η οποία ονομάζεται power house (οίκος της δύναμης). Ο Pilates θεωρούσε πως ξεκινώντας από ένα δυνατό κέντρο μπορούμε να αναπτύξουμε τη δύναμη στα άνω και κάτω άκρα και πάνω σε αυτή τη φιλοσοφία ανέπτυξε το ασκησιολόγιό του. Οι ασκήσεις pilates γίνονται είτε στα ειδικά όργανα (κρεβάτι reformer, barrel, chair) είτε στο στρώμα χρησιμοποιώντας εξοπλισμό (λάστιχα, μπάλες, βαράκια, foam roller, magic circle). Απευθύνεται σε όλους και σε όλες τις ηλικίες καθώς οι ασκήσεις έχουν επίπεδα (βασικό, μεσαίο, προχωρημένο) και παραλλαγές ώστε να προσαρμόζονται στις ανάγκες και στις δυνατότητες του ασκούμενου. Επίσης, τα τελευταία χρόνια χρησιμοποιείται ευρέως και από φυσικοθεραπευτές καθώς έχει αποδειχθεί ότι συμβάλλει στην αποκατάσταση μυοσκελετικών παθήσεων όπως κήλη μεσοσπονδύλιου δίσκου στη μέση γιατί δυναμώνει τους μύες και δημιουργεί μία στηρικτική ζώνη γύρω από τη λεκάνη και τους οσφυϊκούς σπονδύλους. Έτσι το σώμα ανταποκρίνεται στις καθημερινές δραστηριότητες με το μικρότερο ενεργειακό κόστος.

Τα οφέλη της μεθόδου είναι τα ακόλουθα:

  • Ενδυναμώνει και μακραίνει τους μύες χωρίς να προσθέτει όγκο
  • Κινητοποιεί τη σπονδυλική στήλη
  • Αυξάνει την ελαστικότητα
  • Προάγει τον έλεγχο του σώματος
  • Επανεκπαίδευση της σωστής αναπνοής
  • Ορθοσωμία

Για όλα τα παραπάνω η μέθοδος pilates αποτελεί έναν πολύ καλό τρόπο εκγύμνασης για άτομα που κάνουν καθιστική εργασία και μέσα στην ημέρα έχουν λάθος στάση σώματος για πολλές ώρες. Ένας αρχάριος καλό θα ήταν να κάνει τα πρώτα μαθήματα ατομικά έτσι ώστε να μάθει τις ασκήσεις και την αναπνοή και στη συνέχεια να περάσει σε ολιγομελές τμήμα. Ιδανικά συνιστάται η εκγύμναση 2 φορές την εβδομάδα. Τα αποτελέσματα φαίνονται μετά από 10 μαθήματα και όπως έλεγε και ο ίδιος ο Pilates «σε 10 μαθήματα νιώθεις τη διαφορά, σε 20 την βλέπουν και οι άλλοι και σε 30 έχεις ένα καινούριο σώμα».

--------------------------------------------------------------------------------

Nutri - Care

Λ. Αλεξάνδρας 192β - Αμπελόκηποι

Λ. Ιασωνίδου 54β - Ελληνικό



Αρθρογράφος: Ιωάννου Λασκαρίνα, Φυσικοθεραπεύτρια

Click here to open the popup

Μην ξαναχάσετε ποτέ τα νέα του Nutri-Care

Εγγραφείτε στο Newsletter μας

Συμπληρώστε το email σας στο παρακάτω πεδίο και επιλέξτε Subscribe
Υποβολή