Εγγραφείτε στο Newsletter!!
 
ΑΡΘΡA  >> Διατροφή >> Όσα πρέπει να γνωρίζουμε για το μαγνήσιο

Ο ανθρώπινος οργανισμός περιέχει περίπου 25 γρ. μαγνησίου, εκ των οποίων το 60%  βρίσκεται στα κόκαλα και το υπόλοιπο στους μαλακούς ιστούς.

  • Ρόλος του μαγνησίου

Παραγωγή ενέργειας: ο μεταβολισμός των υδατανθράκων και των λιπών για να παραχθεί ενέργεια απαιτεί πολυάριθμες χημικές αντιδράσεις που εξαρτώνται από το μαγνήσιο.

Σύνθεση απαραίτητων μορίων: διάφορα ένζυμα που συμμετέχουν στη σύνθεση των υδατανθράκων και των λιπιδίων απαιτούν το μαγνήσιο για τη δραστηριότητά τους.

Δομικοί ρόλοι: το μαγνήσιο διαδραματίζει δομικό ρόλο στα κόκαλα, τις μεμβράνες κυττάρων και τα χρωμοσώματα.

Μεταφορά ιόντων μέσα από τις μεμβράνες κυττάρων: το μαγνήσιο απαιτείται για την ενεργό μεταφορά ιόντων, όπως το κάλιο και το ασβέστιο, στις μεμβράνες κυττάρων.

  • Απορρόφηση

Η απορρόφηση του μαγνησίου γίνεται στο λεπτό έντερο και εξαρτάται από αρκετούς παράγοντες, γι αυτό και παρουσιάζει μεγάλη διακύμανση, από 30% έως 70%. Χαρακτηριστικό είναι ότι η απορρόφηση αυξάνεται όσο μεγαλύτερη ανάγκη έχει το άτομο για μαγνήσιο. Επιπλέον, έχει παρατηρηθεί ότι η απορρόφηση του μαγνησίου μειώνεται όσο αυξάνεται η ηλικία. Τέλος η ανεπάρκεια της βιταμίνης D συνδυάζεται, μερικές φορές, με μείωση της απορρόφησης του μαγνησίου.

  • Συνέπειες ανεπάρκειας

μυϊκές κράμπες στις γάμπες,

καρδιακές έκτακτες συστολές και ταχυκαρδία,

αγγειοσυστολή και αύξηση της πίεσης,

αύξηση της δραστηριότητας του νευρικού συστήματος και αισθητικές διαταραχές στα άκρα, όπως μουδιάσματα,

δυσλειτουργίες στο γαστρεντερικό και ουροποιητικό σύστημα

  • Συνέπειες υπερβολικής πρόσληψης (τοξικότητα)

διάρροια

υπόταση

λήθαργος

σύγχυση

διαταραχές στον κανονικό καρδιακό ρυθμό

επιδείνωση της λειτουργίας των νεφρών

  • Πηγές

Οι διατροφικές πηγές του μαγνησίου είναι οι ηλιόσποροι, ο σολομός και τα πράσινα λαχανικά, (το μαγνήσιο αποτελεί το κεντρικό στοιχείο για τη δημιουργία της χλωροφύλλης των φυτών), ενώ το κρέας περιέχει ελάχιστο.

  • Απαιτήσεις

270  mg στις γυναίκες

300 mg στους άνδρες

--------------------------------------------------------------------------------
Nutri - Care
Λ. Αλεξάνδρας 192β - Αμπελόκηποι
Λ. Ιασωνίδου 54β - Ελληνικό


Αρθρογράφος: Παπαδοπούλου Αναστασία, Κλινική Διαιτολόγος - Διατροφολόγος

Click here to open the popup

Μην ξαναχάσετε ποτέ τα νέα του Nutri-Care

Εγγραφείτε στο Newsletter μας

Συμπληρώστε το email σας στο παρακάτω πεδίο και επιλέξτε Subscribe
Υποβολή