Εγγραφείτε στο Newsletter!!
 
ΑΡΘΡA  >> Άσκηση & Γυμναστική >> Τα οφέλη του μασάζ

Στη σημερινή εποχή με το άγχος και το τρέξιμο της καθημερινότητας δεν είναι λίγες οι φορές που έχουμε ονειρευτεί να κλείνει μία απαιτητική ημέρα με ένα χαλαρωτικό μασάζ και όχι άδικα καθώς ήδη από την αρχαιότητα χρησιμοποιείται από διάφορους λαούς σαν μέσο ανακούφισης και χαλάρωσης. Η τέχνη του μασάζ ξεκίνησε το 3000πχ στην αρχαία Ινδία και περίπου τον 8ο πχ αιώνα εξαπλώθηκε και στον δυτικό κόσμο. Στην αρχαία Ελλάδα το χρησιμοποιούσαν οι αθλητές πριν και μετά τους αγώνες, ενώ ο Ιπποκράτης θεωρούσε το μασάζ αναπόσπαστο κομμάτι ενός ολοκληρωμένου τρόπου ζωής για καλή υγεία. Σήμερα μπορεί κανείς να απολαύσει ένα μασάζ σε ένα πολυτελές σπα, ένα κέντρο ευεξίας, στο σπίτι, στο γραφείο ή ακόμη και στο αεροδρόμιο. Υπάρχουν διάφορα είδη με τα δημοφιλέστερα να είναι τα ακόλουθα:

Σουηδικό: ήπιο μασάζ με θωπείες, ζυμώματα, βαθιές κυκλικές κινήσεις και δονήσεις για χαλάρωση και τόνωση

Deep tissue (εν τω βάθει ιστών ): χρησιμοποιεί εντονότερους χειρισμούς για να φτάσει στα βαθύτερα στρώματα μυών και του συνδετικού ιστού ενώ επιμένει σε επώδυνα σημεία του σώματος

Αθλητικό: παρόμοιο με το σουηδικό, εφαρμόζεται σε αθλητές πριν ή μετά την προπόνηση και συμβάλλει στην πρόληψη τραυματισμών

Αρωματοθεραπεία: χαλαρωτικό μασάζ ήπιων χειρισμών σε συνδυασμό με τις ευεργετικές ιδιότητες των αιθέριων ελαίων

Άλλα γνωστά είδη είναι το λεμφικό, η ρεφλεξολογία, το σιάτσου, το τάι και το μασάζ εγκυμοσύνης.

Αν και το μασάζ αποτελεί μέρος της εναλλακτικής ιατρικής έχουν γίνει πολλές έρευνες που αποδεικνύουν τα οφέλη του.  Έτσι λοιπόν μία συνεδρία μασάζ σε τακτά χρονικά διαστήματα

Μειώνει το στρες (έχει παρατηρηθεί μείωση της κορτιζόλης, της ορμόνης του στρες, έως και 50%)

Βελτιώνει την ποιότητα του ύπνου

Ανακουφίζει από ημικρανίες και πονοκεφάλους

Χαλαρώνει τους μύες ιδιαίτερα της πλάτης και του αυχένα

Αυξάνει την ελαστικότητα και το εύρος της κίνησης

Ενισχύει το ανοσοποιητικό σύστημα

Μειώνει την αρτηριακή πίεση

Βοηθάει στην καλύτερη οξυγόνωση του σώματος

Ανακουφίζει σε περιπτώσεις χρόνιου πόνου

Μας κάνει να δείχνουμε νεότεροι και τέλος

Βοηθάει στο προεμμηνοριακό σύνδρομο

Παρόλο που τα οφέλη του μασάζ είναι πολλά σύμφωνα με έρευνα που πραγματοποιήθηκε στις ΗΠΑ μόνο το 18% των ενηλίκων κάνουν μασάζ τουλάχιστον μία φορά τον χρόνο με το 25% να είναι γυναίκες και μόλις το 10% άντρες. Ανεξάρτητα από τις προτιμήσεις του καθενός σε κάθε περίπτωση ο ενδιαφερόμενος θα πρέπει να απευθύνεται σε έναν πιστοποιημένο φυσικοθεραπευτή ή μασέρ ο οποίος θα εφαρμόσει το κατάλληλο μασάζ ανάλογα με τις ανάγκες του ατόμου και το ιατρικό ιστορικό. Σίγουρα στις δύσκολες ημέρες που διανύουμε ένα μασάζ θεωρείται πολυτέλεια, όμως δεν πρέπει να ξεχνάμε πως λιγότερο στρες σημαίνει καλύτερη ποιότητα ζωής και καλύτερη ποιότητα ζωής σημαίνει λιγότερα προβλήματα υγείας στο μέλλον! Εσείς ακόμη το σκέπτεστε?

--------------------------------------------------------------------------------
Nutri - Care
Λ. Αλεξάνδρας 192β - Αμπελόκηποι
Λ. Ιασωνίδου 54β - Ελληνικό


Αρθρογράφος: Ιωάννου Λασκαρίνα, Φυσικοθεραπεύτρια

Click here to open the popup

Μην ξαναχάσετε ποτέ τα νέα του Nutri-Care

Εγγραφείτε στο Newsletter μας

Συμπληρώστε το email σας στο παρακάτω πεδίο και επιλέξτε Subscribe
Υποβολή