Εγγραφείτε στο Newsletter!!
 
ΑΡΘΡA  >> Διατροφή & Υγεία - Αντιμετώπιση Νόσων μέσω Διατροφής >> Διατροφή για την αντιμετώπιση των αιμορροΐδων

Οι αιμορροΐδες δεν είναι τίποτα άλλο από ερεθισμένα και πρησμένα αγγεία στην περιοχή του πρωκτού, τα οποία μπορεί να προκαλέσουν μικρής έκτασης αιμορραγία και πόνο κατά την κένωση και όχι μόνο. Σύμφωνα με τους ειδικούς, το 75% του πληθυσμού κάποια στιγμή στη ζωή του θα αντιμετωπίσει το συγκεκριμένο πρόβλημα. Οι αιμορροΐδες είναι επίσης ένα πρόβλημα πολύ συχνό κατά τη διάρκεια της κύησης.
Οι αιμορροΐδες αντιμετωπίζονται αποτελεσματικά με συντηρητική θεραπεία. Tο μεγαλύτερο ποσοστό των πασχόντων παρουσιάζει άμεση ανακούφιση και ύφεση των ενοχλητικών συμπτωμάτων με την αλλαγή και βελτίωση των διατροφικών συνηθειών, την ένταξη της φυσικής άσκησης στην καθημερινότητά τους και οπωσδήποτε την ενδεδειγμένη τοπική υγιεινή.
Η γνωστή σοφή ρήση «είμαστε ό,τι τρώμε» στην περίπτωση των αιμορροΐδων ερμηνεύεται ως «υποφέρουμε απ' ότι τρώμε». Όσοι  ταλαιπωρούνται από  δυσκοιλιότητα, η οποία αποτελεί βασικό παράγοντα εμφάνισης αιμορροΐδων, είναι απαραίτητο να αλλάξουν άμεσα τις καθημερινές διατροφικές τους συνήθειες, βελτιώνοντας την ποιότητα και τη σύσταση της τροφής τους. Συγκεκριμένα:
- Βασική για την αντιμετώπιση της δυσκοιλιότητας είναι η ένταξη στο καθημερινό διαιτολόγιό τροφών πλούσιων σε φυτικές ίνες, οι οποίες βοηθούν στην καλή λειτουργία του εντέρου. Τέτοιες τροφές είναι τα δημητριακά από νιφάδες βρόμης, τα φασόλια, οι φακές, τα δαμάσκηνα και γενικά τα ξηρά φρούτα, τα αχλάδια, τα μήλα, ο αρακάς, το μαρούλι, το σταφύλι. Για τη μεγαλύτερη αποτελεσματικότητα των φυτικών ινών, πρέπει να καταναλώνετε επαρκή ποσότητα νερού σε ημερήσια βάση (τουλάχιστον 2 λίτρα). Η ικανοποιητική ενυδάτωση του οργανισμού διευκολύνει τη διαδικασία των κενώσεων.
-Προτιμάτε τρόφιμα ολικής άλεσης, (δημητριακά, ψωμί, ζυμαρικά, μαύρο ρύζι).
-Φροντίστε να καταναλώνετε τροφές πλούσιες σε σίδηρο (κόκκινο κρέας, όσπρια, ξηροί καρποί, σκούρα πράσινα φυλλώδη λαχανικά)
-Για να βοηθήσετε το έντερό σας να λειτουργήσει καλύτερα συμπεριλάβετε τροφές με προβιοτικά καθημερινά στην διατροφή σας. Ρυθμίζουν την ισορροπία της χλωρίδας του εντέρου, ενώ παράλληλα ενισχύουν το ανοσοποιητικό σύστημα.
-Αποφεύγετε τροφές που μπορούν να ερεθίσουν το στομάχι σας και να προκαλέσουν γαστρεντερικές διαταραχές που θα επιδεινώσουν τις αιμορροΐδες (ποπκόρν, ωμά φρούτα με τη φλούδα και ξηρούς καρπούς, που δυσκολεύουν την κένωση και ερεθίζουν τις αιμορροΐδες).
-Αποφεύγετε φαγητά που προκαλούν φούσκωμα και αέρια, όπως όσπρια, μπρόκολο, λάχανο, κουνουπίδι, ραδίκια, λαχανάκια Βρυξελλών, πιπεριές, σκόρδο, κρεμμύδι, αβοκάντο, πεπόνι και καρπούζι.
-Αποφεύγετε τα μπαχαρικά και γενικά τα καυτερά φαγητά.
-Αποφεύγετε τα αεριούχα αναψυκτικά, τον καφέ και τα οινοπνευματώδη ποτά.
-Αποφεύγετε λιπαρές τροφές και τροφές με υψηλή περιεκτικότητα σε ζάχαρη.

--------------------------------------------------------------------------------

Nutri - Care

Λ. Αλεξάνδρας 192β - Αμπελόκηποι

Λ. Ιασωνίδου 54β - Ελληνικό



Αρθρογράφος:

Click here to open the popup

Μην ξαναχάσετε ποτέ τα νέα του Nutri-Care

Εγγραφείτε στο Newsletter μας

Συμπληρώστε το email σας στο παρακάτω πεδίο και επιλέξτε Subscribe
Υποβολή