Εγγραφείτε στο Newsletter!!
 
ΑΡΘΡA  >> Διατροφή & Υγεία - Αντιμετώπιση Νόσων μέσω Διατροφής >> Διατροφή και ουρικό οξύ

Μικρές αλλαγές στην καθημερινή διατροφή μπορούν να οδηγήσουν σε μείωση του επιπέδου του ουρικού οξέως. Στη συνέχεια παρατίθενται ορισμένα παραδείγματα σχετικά με το πώς η διατροφή μπορεί να μειώσει το ουρικό οξύ, ωφελώντας ιδιαίτερα τα άτομα εκείνα που αντιμετωπίζουν σημαντικό πρόβλημα:

Φυτικές Ίνες

Έρευνα του University of Maryland Medical Center κατέληξε στο συμπέρασμα ότι η αύξηση της κατανάλωσης τροφών πλούσιων σε φυτικές ίνες (π.χ. σπανάκι, βρώμη, μπρόκολο κ.α.) επιταχύνει το ρυθμό απορρόφησης του ουρικού οξέως από το αίμα, διευκολύνοντας την αποβολή του στη συνέχεια μέσω των νεφρών.

Νερό

Όπως είναι γνωστό, η κατανάλωση νερού βοηθάει ποικιλοτρόπως στη σωστή λειτουργία του οργανισμού. Το νερό αποτελεί στην ουσία το μέσο που διευκολύνει τους νεφρούς να αποβάλουν από τον οργανισμό τις διάφορες ακαθαρσίες, μεταξύ των οποίων και το ουρικό οξύ.

Αλκοόλ

Το αλκοόλ αποτελεί βασικό ανασταλτικό παράγοντα στη διαδικασία απομάκρυνσης από τον οργανισμό του ουρικού οξέως. Ιδιαίτερα άτομα που αντιμετωπίζουν κρίσεις ουρικού οξέως, δε θα πρέπει να καταναλώνουν περισσότερο από ένα ποτήρι αλκοόλ τρεις φορές την εβδομάδα.

Ελαιόλαδο

Η αντικατάσταση του βουτύρου και των φυτικών ελαίων από ελαιόλαδο μπορεί να αποδειχθεί ευεργετική ως προς τη μείωση του ουρικού οξέως. Κι αυτό γιατί το βούτυρο και τα φυτικά έλαια, όταν υπόκεινται σε θερμική επεξεργασία αλλοιώνονται, με αποτέλεσμα να καταστρέφουν τη βιταμίνη Ε, η οποία είναι απαραίτητος ρυθμιστικός παράγοντας του ουρικού οξέως.

Γλυκίσματα

Πρέπει να αποφεύγονται τα διάφορα γλυκίσματα που περιέχουν μεγάλες ποσότητες κορεσμένων και τρανς λιπαρών.

Αντιοξειδωτικές Τροφές

Τα φρούτα και τα λαχανικά έχουν αυξημένη αντιοξειδωτική δράση, με αποτέλεσμα να βοηθούν στη μείωση του ουρικού οξέως.

Κεράσια

Η κατανάλωση κερασιών προσφέρει στον οργανισμό τις ουσίες που χρειάζεται προκειμένου να «ουδετεροποιήσει» το ουρικό οξύ και συνεπώς να μπορέσει να το αποβάλει. Υπάρχουν μάλιστα έρευνες οι οποίες συνιστούν την κατανάλωση ακόμα και ιδιαίτερα μεγάλης ποσότητας κερασιών (30 με 40 ανά 4ωρο), στην περίπτωση ανθρώπων που αντιμετωπίζουν κρίση ουρικού οξέως.

Βιταμίνη C

Ένας εύκολος, απλός και αποτελεσματικός τρόπος μείωσης του ουρικού οξέως είναι η τακτική πρόσληψη 500mg βιταμίνης C για δύο μήνες.

Ζωικές πρωτεΐνες

Οι ζωικής προέλευσης πρωτεΐνες περιέχουν μεγάλη ποσότητα πουρίνης, η οποία αυξάνει τα επίπεδα ουρικού οξέως στον οργανισμό. Είναι λοιπόν σωστό να περιορίζεται η κατανάλωση κόκκινου και λευκού κρέατος, αλλά και ψαριών.

--------------------------------------------------------------------------------

Nutri - Care

Λ. Αλεξάνδρας 192β - Αμπελόκηποι

Λ. Ιασωνίδου 54β - Ελληνικό



Αρθρογράφος: Παπαδοπούλου Αναστασία, Κλινική Διαιτολόγος - Διατροφολόγος

Click here to open the popup

Μην ξαναχάσετε ποτέ τα νέα του Nutri-Care

Εγγραφείτε στο Newsletter μας

Συμπληρώστε το email σας στο παρακάτω πεδίο και επιλέξτε Subscribe
Υποβολή