Εγγραφείτε στο Newsletter!!
 
ΑΡΘΡA  >> Διατροφή & Υγεία - Αντιμετώπιση Νόσων μέσω Διατροφής >> Τροφές που βοηθούν τη μνήμη

Ο σύγχρονος τρόπος ζωής, με τους φρενήρεις ρυθμούς, το άγχος και τον τεράστιο όγκο πληροφοριών που καλούμαστε καθημερινά να διαχειριστούμε, επιβαρύνει τη μνήμη με αποτέλεσμα συχνά να αισθανόμαστε ότι αυτή μας προδίδει. Το πρόβλημα αυτό μπορεί να αντιμετωπιστεί με την υιοθέτηση μιας διατροφής πλούσιας στη φυτοχημική ουσία ανθοκυάνη, η οποία βρίσκεται στις κόκκινες και μωβ τροφές και– όπως φανερώνει και το όνομά της – είναι υπεύθυνη για το χρώμα τους.

  • Μήλα

Τα μήλα και ιδιαίτερα η φλούδα τους, έχουν υψηλή περιεκτικότητα στο αντιοξειδωτικό κερσετίνη, η οποία έχει αποδειχθεί ότι προστατεύει από τη νόσο του Αλτσχάιμερ. Στη φλούδα επίσης βρίσκεται και η ανθοκυάνη.

  • Σταφύλια

Πηγές κερσετίνης και ανθοκυάνης αποτελούν επίσης τα κόκκινα, μαύρα και μωβ σταφύλια, όπως επίσης και το κόκκινο κρασί, σε περιορισμένη φυσικά ποσότητα. Έχει εκτιμηθεί ότι ένα ποτήρι κόκκινο κρασί την ημέρα αρκεί προκειμένου να έχουμε όλα τα οφέλη που προσφέρουν η κερσετίνη και η ανθοκυάνη.

  • Μελιτζάνες

Αποτελούν εξαιρετική πηγή ανθοκυάνης, ενώ περιέχουν και νασουνίνη, η δράση της οποίας έγκειται στην προστασία των λιπιδίων στις μεμβράνες των εγκεφαλικών κυττάρων.

  • Κρεμμύδια

Τα κόκκινα κρεμμύδια είναι επίσης πλούσια σε ανθοκυάνη και κερσετίνη. Η τελευταία συναντάται σε μικρότερες ποσότητες και στα λευκά και κίτρινα κρεμμύδια

  • Παντζάρια

Αποτελούν καλή πηγή κερσετίνης και εξαιρετική πηγή φυλλικού οξέως, το οποίο είναι γνωστό και ως βιταμίνη Β9 και είναι γνωστό για τις εφαρμογές του στην πρόληψη της νόσου του Αλτσχάιμερ και την καταπολέμηση της απώλειας μνήμης που σχετίζεται με την ηλικία. Ένα φλιτζάνι βρασμένα παντζάρια περιέχει περίπου 136 mcg φυλλικού οξέος, αντιπροσωπεύοντας το 34% των ημερήσιων αναγκών.

Εκτός όμως από τις τροφές με το χαρακτηριστικό μωβ και κόκκινο χρώμα που προέρχεται από την ύπαρξη της ανθοκυάνης, υπάρχουν και άλλες που επίσης μπορούν να βοηθήσουν άμεσα στη βελτίωση του τρόπου λειτουργίας της μνήμης. Συγκεκριμένα, τα σκούρα πράσινα φυλλώδη λαχανικά, όπως το σπανάκι, τα χόρτα, το μαρούλι, το μπρόκολο είναι πολύ πλούσια σε φυλλικό οξύ και κερσετίνη.

Μισό μόλις φλιτζάνι μαγειρεμένου σπανακιού είναι αρκετό για να καλύψει τα 2/3 της ημερήσιας ανάγκης σε φυλλικό οξύ. Με βάση το πόρισμα σχετικής έρευνας, το τάισμα ποντικιών με σπανάκι όχι μόνο εμπόδισε, αλλά και ανέστρεψε την απώλεια μνήμης.

--------------------------------------------------------------------------------

Nutri - Care

Λ. Αλεξάνδρας 192β - Αμπελόκηποι

Λ. Ιασωνίδου 54β - Ελληνικό



Αρθρογράφος: Παπαδοπούλου Αναστασία, Κλινική Διαιτολόγος - Διατροφολόγος

Click here to open the popup

Μην ξαναχάσετε ποτέ τα νέα του Nutri-Care

Εγγραφείτε στο Newsletter μας

Συμπληρώστε το email σας στο παρακάτω πεδίο και επιλέξτε Subscribe
Υποβολή