Εγγραφείτε στο Newsletter!!
 
ΑΡΘΡA  >> Διατροφή & Υγεία - Αντιμετώπιση Νόσων μέσω Διατροφής >> Διατροφικές συμβουλές για την αντιμετώπιση της ημικρανίας

Σύμφωνα με τον ΠΟΥ, το 50% περίπου του παγκόσμιου ενήλικου πληθυσμού πάσχει κάποια μορφή κεφαλαλγίας. Παρά το γεγονός όμως ότι η ημικρανία είναι ένα πολύ διαδεδομένο πρόβλημα, υπάρχει μεγάλη ασάφεια μέχρι σήμερα σχετικά με τα ακριβή αίτια της. Αυτό που σε γενικές γραμμές είναι αποδεκτό, είναι ότι η ημικρανία προκαλείται από τη συνδυαστική επίδραση γενετικών και περιβαλλοντικών παραγόντων, όπως οι ορμονικές μεταβολές, η διατροφή και το στρες.

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα έρευνας που διεξήχθη στο Νοσοκομείο Παίδων του Σινσινάτι, κατά την οποία μετρήθηκαν τα επίπεδα βιταμίνης D, ριβοφλαβίνης (Β2), συνενζύμου Q10 και φυλλικού οξέος (Β9) στο αίμα παιδιών, εφήβων και νεαρών ενηλίκων που έπασχαν από ημικρανίες, η εμφάνιση της συγκεκριμένης πάθησης φάνηκε να συνδέεται με την έλλειψη στον οργανισμό των ανωτέρω στοιχείων. Πιο συγκεκριμένα, οι νεαρές κοπέλες με έλλειψη του συνενζύμου Q10 και τα νεαρά αγόρια με έλλειψη βιταμίνης D είχαν τις μεγαλύτερες πιθανότητες να εκδηλώσουν ημικρανία. Επίσης, οι νεαροί ασθενείς που εκδήλωναν χρόνιες ημικρανίες ήταν πιο πιθανό να έχουν έλλειψη συνενζύμου Q10 και ριβοφλαβίνης σε σύγκριση με ασθενείς που εκδήλωναν περιστασιακά ημικρανία.

Η βιταμίνη D βοηθάει στην απορρόφηση του ασβεστίου και βρίσκεται σε τροφές όπως ο σολομός, ο τόνος σε κονσέρβα, οι σαρδέλες, το τυρί, το βοδινό συκώτι, τα μανιτάρια και τα αβγά. Επίσης τη συνθέτει ο οργανισμός όταν το δέρμα εκτίθεται στον ήλιο. Η ριβοφλαβίνη βοηθά στην παραγωγή ερυθρών αιμοσφαιρίων και τη βρίσκουμε στο συκώτι, το τυρί, το γάλα, το βασιλικό πολτό και τη μαγιά της μπίρας. Το συνένζυμο Q10 βρίσκεται στα κύτταρα και εμπλέκεται στη διαδικασία παραγωγής ενέργειας, με στόχο την ομαλή λειτουργία τους. Τροφές πλούσιες στο συνένζυμο Q10 είναι οι σαρδέλες, το σκουμπρί, το μοσχαρίσιο συκώτι, τα αβγά, το κοτόπουλο. Το σπανάκι, το μπρόκολο, τα φυστίκια και τα δημητριακά ολικής άλεσης. Το φυλλικό οξύ, τέλος, εμπλέκεται στη δημιουργία ερυθρών αιμοσφαιρίων και βρίσκεται σε τροφές όπως οι φακές, το σπανάκι, τα πορτοκάλια, τα σπαράγγια, τα φασόλια, το μπρόκολο, οι ηλιόσποροι, το αβοκάντο και ο χυμός ντομάτας.

Τα αποτελέσματα αυτά, αν και δεν υποδηλώνουν ρητά ότι η έλλειψη των ανωτέρω βιταμινών και στοιχείων αποτελεί με βεβαιότητα την αιτία εκδήλωσης ημικρανίας, θέτουν τις βάσεις για περαιτέρω διερεύνηση της συσχέτισης που υπάρχει, ενώ μπορούν να προσφέρουν και πιθανή βοήθεια σε ανθρώπους που αντιμετωπίζουν πρόβλημα με τις ημικρανίες.

--------------------------------------------------------------------------------
Nutri - Care
Λ. Αλεξάνδρας 192β - Αμπελόκηποι
Λ. Ιασωνίδου 54β - Ελληνικό


Αρθρογράφος: Παπαδοπούλου Αναστασία, Κλινική Διαιτολόγος - Διατροφολόγος

Click here to open the popup

Μην ξαναχάσετε ποτέ τα νέα του Nutri-Care

Εγγραφείτε στο Newsletter μας

Συμπληρώστε το email σας στο παρακάτω πεδίο και επιλέξτε Subscribe
Υποβολή